Tájékoztatni szeretnénk, hogy a jobb és gyorsabb felhasználói élmény szolgáltatása érdekében, (akár a legtöbb rendes weboldal) sütiket (cookie) használunk. Oldalunk böngészésével beleegyezik ezek használatába. A sütikről további részleteket az "Adatkezelési tájékoztató" részben olvashat.
hu
Kategóriák / Termékek

Általános Szerződési Feltételek - ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

Kérjük Önt, hogy az Általános Szerződési Feltételeket szíveskedjen átolvasni, mert megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket továbbá tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására.
A továbbiakban részletezett Általános Szerződési Feltételek kizárólag az egymással szerződésben lévő felekre vonatkoznak. Az Általános Szerződési Feltételeket kizárólag írásban lehet módosítani.
A belizonia.hu fenntartja a jogot, hogy a feltételeket egyoldalúan módosítsa.
Vásárlónak minden vásárlás előtt kötelessége elolvasni, és elfogadni az Általános Szerződési Feltételeket. Az elolvasás hiánya nem mentesíti a Vevőt az Általános Szerződési Feltételek - ben leírtaktól.
Minden megrendelésre a leadás napján érvényben levő Általános Szerződési Feltételek érvényesek.
Magatartási kódexet a weboldal üzemeltetője külön nem adott ki, illetve más magatartási kódex sem vonatkozik rá.
1. Távszerződés és cégadatok
1.1 Adatok
Cégnév/név:                         Szimo Papír Kft.
Székhely:                              2230 Gyömrő Szent István u. 21. fszt.18. ( Centrum Üzletház)
Adószám:                             13694052-2-13
EU adószám:                        HU13694052
Bankszámlaszám:                OTP Bank 11742056-21448980
Ügyfélszolgálat e-mail:         kozpont@belizonia.hu
Tel:                                         +36 29 333 232
Adatvédelmi nyilvántartási szám:
A tárhelyszolgáltató adatai:
1.
Cégnév:                                 Tárhely.Eu Szolgáltató Kft
Székhely:                               1144. Budapest Ormánság u. 4.
Adószám:                               14571332-2-42
Postacím:                               1538. Budapest Pf.510
Telefonszám:                           36-1-789-2789
E-mail:                                     support@tarhely.eu
2.
Cégnév:                                   Shoprenter Kft.
Székhelye:                               4028 Debrecen, Kassai út 129.
E-mail címe:                             info@shoprenter.hu
Telefon:                                    +36-1/234-5012

1.2 A szerződés nyelve: Magyar.
1.3 Szerződés tárgya: a belizonia.hu webáruház (továbbiakban "Eladó") által eladásra kínált árucikkek. Az árucikkek jellemző tulajdonságai az árucikkek termékkártyáin tekinthető meg.
1.4 Távollévők közötti szerződés jön létre a Megrendelő/Vevő (továbbiakban: "Vevő") és a belizonia.hu honlapot üzemeltelő Szimo Papír Kft. , mint Eladó (2230 Gyömrő Szent István u. 21. fszt.18. adószám: 13694052-2-33) között a megrendelés kitöltésével, elküldésével és a kozpont@belizonia.hu e-mail címről küldött rendelés visszaigazolásával  a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján. Jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a jogszabály alapján Ön minősül ajánlattevőnek (Megrendelés leadása) , a Webáruház az Ön ajánlatát elfogadja ("Feldolgozás alatt" státuszt jelző email küldése vevő részére) és így jön létre közöttünk a szerződés.
1.5 Eladó kötelességei: Az Eladó köteles a Vevő által megrendelt terméke(ke)t elérhetővé tenni, illetve eljuttatni a Vevő által előre meghatározott címre a szintén a Vevő által kiválasztott fizetési feltételek mellett (átutalás, bankkártyás fizetés vagy átvételkor történő fizetés), amely a vásárláskor a megrendelő lapon és az Eladó által e-mailben küldött visszaigazolásban szerepelt (amely a termék költségét is tartalmazza).
Amennyiben a megrendelés teljesítése akadályokba ütközne, az Eladó köteles a Vevőt a tényről haladéktalanul a Vevő által megadott telefonszámon vagy email címen tájékoztatni.
1.6 Vevő kötelességei: A Vevő köteles az általa megrendelt terméke(ke)t átvenni és kifizetni az általa előre meghatározott módon (átutalás, bankkártyás fizetés vagy átvételkor történő fizetés) és címen, amely a vásárláskor a megrendelő lapon és az eladó által e-mailben küldött visszaigazolásban szerepelt (amely a termék szállítási költségét is tartalmazza).
1.7 Az esetleges jogviták elbírálására felek a Monor Városi Bíróság illetékességét kötik ki.
1.8 A webáruházban leadott rendelések a ráutaló magatartás útján leadott szerződéskötésnek minősülnek. Az Eladó a szerződés teljesítésekor számlát állít ki, amelyet a Vevő által megadott e-mail címre - a csomag feladásával egy időben- elektronikus úton megküld a Vevő részére. Nem vállalunk felelősséget azért, ha a Vevő hibásan adja meg e-mail címét, és emiatt nem kapja meg a számlát! A 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet értelmében az Opovszki és Társa Kft. köteles gondoskodni arról, hogy a Vevő a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ezt a Vevő a megrendelés véglegesítése előtt tudja megtenni.
A szerződés a ráutaló magatartással történő létrejöttére való tekintettel, - megrendelés, visszaigazolás, számla - megkötött szerződés nem minősül írásos szerződésnek, így az Eladó azt nem iktatja, illetve később nem lesz hozzáférhető.
1.9 A jelen szerződésben nem határozott kérdésekben a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szabályai az irányadóak.
2. Megrendelés
A termék(ek) megrendelésének menete a Belizonia ajándéksziget webáruházban.
A rendelés leadása történhet regisztráció nélkül illetve regisztráció, majd bejelentkezés után.
Regisztrációval történő vásárlásnál jelezze:
„Tudomásul veszem és elfogadom az Regisztrációs hozzájáruló nyilatkozat*-t kis négyzet kipipálásával, és amennyiben szeretne hírlevelet kapni, a „Hírlevélre feliratkozás és Hozzájáruló nyilatkozat hírlevél küldéséhez”-kis négyzetet.
Regisztráció nélküli rendelés esetén a rendelés menete nem követhető!
2.1 Rendelés menete
A termék kosárba helyezése a termékkártyákon elhelyezett "kosárba" gomb megnyomásával történik.
A termékkártyán megtekinthető a termékleírás és lehetőség van a darabszámot is beállítani.
A "tovább nézelődöm" gombra kattintva folytatható a vásárlási folyamat, illetve a "vásárlás befejezése" gombra kattintva a szállítási és fizetési mód megadásával megrendelhető a kiválasztott termék. Amennyiben 1 napos expressz szállítással kéri a csomagot, válassza az ennek megfelelő fizetési módot. Amennyiben meghatározott időpontra kéri a megrendelését,  a megjegyzés rovatban kérjük, ezt jelezze. Az expressz szállítás és meghatározott időpontra kért kézbesítés díja bruttó 800.-Ft. A  munkanapokon 12:00-ig leadott rendelések esetén tudjuk vállalni a másnapi (munkanap) szállítást, valamint előre utalás esetén ehhez a végösszegnek is 12:00-ig kell beérkeznie bankszámlánkra.
Regisztráció nélküli vásárlás esetén a "vásárlás befejezése" gombra kattintás után lehet megadni a számlázási és szállítási adatokat is.
Szállítási és számlázási adatok megadása után ki kell választani a szállítási és fizetési módot, majd jelezni (a kis négyzet kipipálásával) a
„Tudomásul veszem és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek*-et és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget”
„Tudomásul veszem és elfogadom az Adatkezelési nyilatkozat*”-ot.
Amennyiben szeretne hírlevelet kapni jelezze a:
„Hírlevélre feliratkozás és Hozzájáruló nyilatkozat hírlevél küldéséhez” kis négyzet pipálásával.
A "megrendelés jóváhagyása" gombra kattintva történik meg a megrendelés véglegesítése.

2.2 A megrendelés visszaigazolása

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről  vevő e-mail címére. (a freemail-es és citromail-es címekkel probléma adódhat) Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az webáruház illetékes munkatársa felé. Amennyiben a vásárlóhoz ez az email 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Ezután kezdődik meg a rendelés feldolgozása, majd a teljesítése. A megrendelés állapotáról e-mailen küldünk értesítést, "Feldolgozás alatt" megjelöléssel.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig (Feldolgozás alatt státusz alatt) megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. 
A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a a teljesítés megkezdésének tényéről és a teljesítés várható időtartamáról. Ekkor már nincsen lehetőség a megrendelés következmények nélküli lemondására.

A levélben található rendelési számra hivatkozva érdeklődhet megrendelésével kapcsolatban elérhetőségeink bármelyikén. A megrendelés teljesítésével egy időben a fizetési bizonylat elektronikus úton kerül kiküldésre a vevő által megadott email címre. A Vevő által hibásan megadott adatokért (postacím, hibás e-mail cím) NEM VÁLLALUNK FELELŐSSÉGET! Annak esetleges költségei a Vevőt terhelik.

2.3 A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása, csomagolása, postázása munkanapokon hétfőtől-péntekig 8-16 óráig történik. Természetesen a vásárlók ezen időintervallumon kívül is leadhatják a megrendelést, mely a következő munkanapon kerül feldolgozásra.
2.4 A megrendelés teljesítése
A megrendelt termékeket 2-7 munkanapon belül házhoz szállítjuk.
2.5 Az adatbeviteli hibák kijavításának lehetőségei
A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Mennyiség” oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd nyomja meg a „Módosítom a darabszámot” gombot.
Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg az „X” „Kiveszem” gombot, majd ezt követően a felugró ablakban az „OK” gombot.
A rendelés során a fogyasztónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. Amennyiben Ön már a javítani kívánt adatlapon tovább lépett, de még nem véglegesítette a megrendelést, úgy célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani (kék nyíl) a kívánt oldal megjelenéséig, ahol már a módosítást el tudja végezni.
Amennyiben az adatok véletlenül hibásan lettek megadva, vagy változtatni szeretne rajta, kérjük lépjen velünk kapcsolatba e-mailen, vagy telefonon: kozpont@belizonia.hu vagy +36 29 333 232.
Az elérhetőségi adataink a szerződés 1.1 Adatok pontja alatt vagy honlapunkon a „Kapcsolat” menü pontra kattintva is megtekinthető.
Az elektronikus levelet fogadó szolgáltató esetleges technikai problémáiból, továbbá a megrendelő regisztráció során tévesen megadott adatokból eredő hibákért felelősséget nem vállalunk! Annak esetleges költségei a Vevőt terhelik.
3. Szállítási mód
A Vevőnek minden esetben meg kell adnia szállítási adatait. A szállítás területe: Magyarország. A szállítás az MPL Futárszolgálattal történik.
3.1 Személyes átvétellel
Személyes átvételi mód kiválasztása esetén értesítést küldünk az átvétel időpontjáról.
A megrendelt áru visszaigazolás után átvehető személyesen üzletünkben
Cím:
​Belizonia.hu Ajándékbolt és Webáruház
2230 Gyömrő Szent István u. 21. fszt.18. ( Centrum Üzletház)
Tel.: +36 29 333 232
Nyitva tartás: 
H-P:  9:00 -17:00-ig
SZO: 9:00-13:00
Tel.: +36 29 333 232
Fizetés: előre utalással, a helyszínen készpénzben vagy bankkártyával.
3.2 Csomag házhoz kézbesítése

Az MPL Futárszolgálat a csomagot a megadott szállítási címre kézbesíti.

Házhoz kézbesített küldemények szállítási költsége: 1590.-Ft

Utánvétes fizetés díja a szállítási díjon felül: 300.-Ft

Amennyiben meghatározott napra vagy 1 napos expressz szállítással kéri a csomagot, a válassza ezt a szállítási módot. Ennek díja +800.-Ft. A 12:00-ig leadott rendelések esetén tudjuk vállalni a másnapi szállítást, valamint előre utalás esetén ehhez a végösszegnek is 12:00-ig kell beérkeznie bankszámlánkra.
A feltüntetett szállítási díjak ÁFÁ-val értendők.
Át nem vett, visszaküldött csomagok újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani! Ebben az esetben a szállítási díjon felül a visszaküldött csomag szállítási költsége is felszámításra kerül.

Ha a visszajött csomag előre ki lett fizetve,
a) Vevő kérheti az újbóli kiküldést. Amennyiben nem az MPL hibájából történt a visszakézbesítés, a szállítási díjat újra kiszámlázzuk (1590 Ft), valamint a  visszakézbesítés költségét (600.-Ft), és az összeg beérkezése után küldjük ki a csomagot.
b) Vevő kérheti, hogy a kifizetett termékek árát térítsük vissza. Ebben az esetben – ha nem az MPL hibájából történt a visszakézbesítés – az átutalt összegből levonjuk a postai kiszállítás (1590.-) és visszakézbesítés költségét (600.-Ft), valamint az utalás/visszatérítés díját (egységesen 390 Ft). A fennmaradó összeg kerül visszautalásra.

3.3 Csomagautomata, Posta Pont, Postán maradó  

Az MPL Futárszolgálat a csomagot a legördülő menüből kiválasztott címre kézbesíti.
A küldemények szállítási költsége:

  • Csomagautomata: 1190.- 
    Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy az MPL futárszolgálat 2 napig tárolja a csomagot a csomagautomatában. 
    Az átvétel időtartamáról SMS-ben vagy e-mailen értesíti a vevőt. A határidő lejárta után a csomagautomatához legközelebb eső postán kerül a csomag elhelyezésre, ahol 5 munkanapig még átvehető. Az áthelyezésről szintén értesítést küld az MPL futárszolgálat. Vevőink  érdekében ennél a szállítási módnál meghagytuk az utánvét lehetőségét, ezért kérjük NE hagyja csomagját a postán!
    Az MPL csomagautomatánál csak bankkártyás fizetés lehetséges, a postán viszont lehet készpénzzel is fizetni..
  • Posta Pont: 1490.-
  • Postán maradó: 1490.-
    A Posta Pont szállítási mód választása kizárólag előre kifizetéssel lehetséges.
    Ez teljesíthető bankkártyával és banki átutalással, aminek kiválasztása a rendelés leadása során lehetséges.

    A feltüntetett szállítási díjak ÁFÁ-val értendők.

Ha a visszajött csomag előre ki lett fizetve,
a) Vevő kérheti az újbóli kiküldést. Amennyiben nem az MPL hibájából történt a visszakézbesítés, a szállítási díjat kézbesítési helytől függően újra kiszámlázzuk, valamint a postai visszakézbesítés költségét (600.-Ft), és az összeg beérkezése után küldjük ki a csomagot.
b) Vevő kérheti, hogy a kifizetett termékek árát térítsük vissza. Ebben az esetben – ha nem az MPL hibájából történt a visszakézbesítés – a csomag összegének árából levonjuk a  az MPL kiszállítás (választott szállítási mód szerinti díj) és visszakézbesítés költségét (600.-Ft), valamint az utalás/visszatérítés díját (egységesen 390 Ft). A fennmaradó összeg kerül visszautalásra.

4. Fizetési módok
4.1 Utánvéttel a csomag átvételekor

A csomag átvételekor a Vevő készpénzben vagy bankkártyával kifizeti a csomag értékét.
Az utánvétes fizetés díja a szállítási díjon (1590.-) felül: 300.-Ft, összesen 1890.-Ft.

4.2 Banki előre utalással
A Vevő előre átutalja az áru értékét és a szállítási díjat Szimo Papír Kft. bankszámlaszámára:
OTP Bank 11742056-21448980
Külföldről utalás esetén IBAN: HU62117420562144898000000000), SWIFT: OTPVHUHB
Kérjük, utaláskor tüntessék fel a rendelésszámot, és a vevő nevét a gyorsabb ügyintézés érdekében.
A csomag, az összeg beérkezését követően kerül kiszállításra.

4.3 Bankkártyás fizetéssel
A Vevő a megrendelés folyamán az OTP SimplePay oldalán keresztül kártyaadatainak megadásával fizet.
Amennyiben a fizetés nem sikeres, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!

5. Szállítási határidő
A rendeléstől számítva általában 2-7 munkanap a raktáron lévő termékek esetén. Amennyiben a termék nincs raktáron, akkor a Vevőt erről értesítjük az elérhetőségei egyikén, majd mihamarabb beszerezzük és postázzuk.
Amennyiben 1 napos expressz szállítással kéri a csomagot, válassza az ennek megfelelő fizetési módot. Amennyiben meghatározott időpontra kéri a megrendelését,  a "Megjegyzés" rovatban kérjük, ezt napra pontosan jelezze. Az expressz szállítás és meghatározott időpontra kért kézbesítés díja bruttó 800.-Ft.
A 12:00-ig leadott rendelések esetén tudjuk vállalni a másnapi szállítást, valamint előre utalás esetén ehhez a végösszegnek is 12:00-ig kell beérkeznie bankszámlánkra. 
Postai utánvételnél fontos, hogy a szállítási név (legalább a vezetéknév) fel legyen tüntetve a postaládán és a kapucsengőn (tömbházas kézbesítésnél).
Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni mennyire fontos a szállítási és számlázási cím megfelelő gondossággal való kitöltése, élő mobiltelefonszám és e-mail cím megadása, a vevő elérésének lehetősége. Ugyanis ha ezek a mezők hibásan vannak kitöltve, az kellemetlenségeket szülhet, amiért nem tudunk felelősséget vállalni!
A csomagot átvételkor meg kell vizsgálni a csomagolást és amennyiben sérülés tapasztalható rajta, azonnal jelezni kell a postán.
A szállítás folyamán bekövetkezett sérülésért a szállító cég vállal felelősséget. A belizonia.hu ebben az esetben a szállításból eredő károkért nem vállal felelősséget!
6. A honlapon szereplő árak
A belizonia.hu oldalain szereplő árak Magyar Forintban megadott bruttó árak és kizárólag az áru ellenértékét tartalmazzák, tehát nem tartalmazzák a szállítás költségét.
A szállítási költségről előzetesen tájékozódhat a kedves Vevő a 2.3. pont alatt, valamint a sikeres megrendelés esetén a visszaigazoló e-mailben is tájékoztatást küldünk.
Webáruházunkban nincsenek 0.-Ft értékű termékek. Amennyiben ilyen előfordul, az programhiba eredménye.
A belizonia.hu fenntartja a jogot az árváltoztatásra. Már leadott megrendelésekre a leadás pillanatában érvényes árak érvényesek.
7. Rendelkezésre állás
A megrendeléseket a raktárban rendelkezésre állásnak megfelelően teljesítjük. Amennyiben a kívánt áru nem érhető el raktáron, a belizonia.hu vállalja, hogy Vevőt 2 napon belül e-mailben, vagy telefonon értesíti a szállítás határidejéről.
A belizonia.hu mindent megtesz annak érdekében, hogy a honlapon feltüntetett szállítási határidőket betartsa. Mindazonáltal nem tudjuk a felelősséget vállalni a szállítás során történő, a szállítási szerződésen kívül álló harmadik fél által, vagy egy előre nem látható és kivédhetetlen ok által okozott késedelemnek, illetve a csomag elvesztésének következményeiért. Ha a csomag nem érkezik meg a megadott időn belül, jelezni kell nekünk e-mailben és ekkor a belizonia.hu vizsgálatot indít az MPL Futárszolgálatnál a körülmények tisztázására, ami több napot is igénybe vehet. Ez idő alatt semminemű visszatérítés, illetve visszaküldés nem lehetséges. A csomag kézhezvételekor ajánlatos leellenőrizni, hogy a kiszállított áru pontosan megegyezik-e a megrendelt áruval.
Ha a kézhez vett áru nem egyezne meg a megrendelt termékkel, akkor az ügyfélszolgálatunkon haladéktalanul jelezni kell.
Telefonon hétfőtől – péntekig 9.30-16.30 óráig,  06 20/325-7705 vagy e-mailen: kozpont@belizonia.hu címen.
8. Fizetés
A fizetés a termék(ek) átvételekor, banki előre utalással, vagy bankkártyás fizetéssel történik, amely lehetőségét a megrendelési folyamat közben lehet kiválasztani.
A fizetés ellenértéke kizárólag az e-mailben visszaigazolt összeg lehet. A megrendelés teljesítésével egy időben a fizetési bizonylat elektronikus úton kerül kiküldésre, a vevő által megadott email címre.
9. Reklamáció és sérült termékek kezelése
Amennyiben a megrendelt termék sérülten/törötten érkezik meg Önhöz, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségünk bármelyikén. Kérjük, hogy a sérült termékről készítsen fotót és juttassa el hozzánk a kozpont@belizonia.hu e-mail címre, hogy reklamációját kezelni tudjuk. Amint a kért dokumentum beérkezett hozzánk és amennyiben van még raktáron a megrendelt termékből, azt újból kiküldjük. Ha ez a termék elfogyott vagy nem tudjuk már beszerezni, úgy a kifizetett vételárat visszautaljuk a Vevő bankszámlaszámára.
10. Elállási jog
Ha a szerződés megkötésére a Vevő tett ajánlatot, a Vevőt a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A Vevő a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben Opovszki Lívia Egyéni Vállalkozó köteles a Vevő által kifizetett termék árát haladéktalanul, de legkésőbb a Vevőelállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni.
10.1 Az elállási jog hiányáról szóló előzetes tájékoztatás
Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
10.2 Elállási jog gyakorlásának a menete
A Vevő a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Amennyiben a Vevő élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot Opovszki Lívia Egyéni Vállalkozó elérhetőségeinek egyikére elküldeni:
Postázási cím:                       2230 Gyömrő Szent István u. 21. fszt.18.
Email cím:                              kozpont@belizonia.hu
Ebből a célból a Vevő felhasználhatja az elállási nyilatkozat-mintát is, amely innen tölthető le: Elállási nyilatkozat minta (pdf). Vevő határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét vesszük figyelembe.
A Vevő elállás esetén köteles a megrendelt terméket Opovszki Lívia EV telephely címére (2200 Monor, Mátyás király u. 19.) késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül).
A Megrendelő/Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket A Vevőt ezen felül egyéb költség nem terheli.
Opovszki Lívia EV azonban nem köteles a Vevő részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. Az Eladó jogosult a Vevő által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.
Az Eladó visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli. A Vevő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A Vevőt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darabnak kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vevő az elállási joggal.
10.3 A Vevőt megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:
- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- Romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi, vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

11. Át nem vett megrendelések

A Belizonia webáruház tájékoztatja a Vásárlót, hogy amennyiben a megrendelt terméket – anélkül, hogy jogszabály alapján fennálló elállási szándékát közölné – nem veszi át, úgy azzal szerződésszegést követ el.

A Vásárló jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy a Belizonia webáruház jogosult vele szemben érvényesíteni a Vásárló szerződésszegése következtében felmerült költségeket (pl. szállítási, csomagolási, fuvarozási, tárolási vagy egyéb felmerülő költség), nem-jogi (díjbekérő, fizetési felszólítás, ügyvédi levél) vagy jogi (fizetési meghagyás, végrehajtás) úton is, ahol a jogalap szerződésszegési kötbér.

12. Szavatosság, jótállás
12.1 Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Vevő Szimo Papír Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg Vevőt kellékszavatossági igénye alapján?
Vevő - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Vevő kellékszavatossági igényét?
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Vevő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Opovszki Lívia EV nyújtotta.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
12.2 Termékszavatosság
- Milyen esetben élhet Vevő a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Vevőt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Vevő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
-A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Fontos tudni, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
12.3 Jótállás
Hibás teljesítés esetén Opovszki Lívia EV a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján illetve a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre (10 000 Ft feletti értékű termékekre) a kötelező 1 év jótállást vállal.
- A Vevőt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs lehetőség.
Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét Opovszki Lívia EV vállalkozás köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
Opovszki Lívia EV jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a Jótállásból fakadó jogok a Kellékszavatosság és a Termékszavatosság ismertetésénél meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét jelezheti személyesen vagy levélben az alábbi elérhetőségek egyikén:
Személyesen/ Iroda: 2230 Gyömrő Szent István u. 21. fszt.18. ( Centrum Üzletház)       
Nyitva:                       H-P: 9.00 - 17.00
Telefon:                     +36 29 333 232
E-mail:                       kozpont@belizonia.hu
11.4 Jogszabályok
- 45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól - 45/2014. (II.26) Korm. rendelet (pdf)
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról - 2011. évi CXII. törvény (pdf)
13. Panaszkezelés
A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére. Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni.
Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét.
Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni.
A Vevő a termékeinkkel kapcsolatos panaszait az alábbi helyeken és módokon tudja bejelenteni:
Panaszügyintézés helye, személyesen: Belizonia.hu Ajándékbolt és Webáruház, 2200 Monor, Mátyás király utca 19.
Postai úton:                                             Szimo Papír Kft., 2230 Gyömrő Szent István u. 21. fszt.18. ( Centrum Üzletház)
E-mail címen:                                          kozpont@belizonia.hu
Telefonon:                                               +36 29 333 232
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Fogyasztóvédelmi hatóság
A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat 2017. január 1-től a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be.A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek.
A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/
Budapest Főváros Kormányhivatala
Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Fogyasztóvédelmi Osztály vezetője: Dr Bobál Pál
Fogyasztói Kapcsolatok Osztály vezetője Selmeczi Zsuzsanna
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7
Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Telefonszám: +36-1 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
Békéltető Testület 
Amennyiben a vevő fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben.
További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
•    a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye; annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
•    ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
•    a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat, amik alátámasztják saját álláspontját;
•    a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
•    a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
•    tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől;
•    végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának;
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe:1055 Budapest Kossuth tér 6-8.
Telefonszáma: (1)-474-7921
Fax száma: (1)-474-7921
Elnök: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Békéltető testületek a mellékletben elérhetők. Innen tölthető le: Békéltető testület elérhetőségei
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel.
Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.
[https://www.bekeltet.hu]
Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot; a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
Webáruházunk ezen feltételeknek eleget tesz.

Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Illetékességi területe: Baranya, Somogy és Tolna Vármegye

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
.,
Telefon: +36-72/507-154

Hivatali kapu KRID: 667360112, rövid neve: PBKIKBT    

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Web: www.baranyabekeltetes.hu


Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefon:
46/501-090 (új ügyek)
46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Hivatali kapu azonosító: 466467335, rövid név:BOKIKBT
Elektronikus ügyintézés: e-papír  Ügytípus: Békéltető testületi eljárás kezdeményezése, eljárással kapcsolatos nyilatkozattétel


 Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap cím : bekeltet.bkik.hu
Hivatali kapu KRID azonosító:469532362, rövid név:BBT

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: +36-62/554-250/118
Ügyfélfogadás: Hétfő és Szerda: 9.00-11.00 között
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
https://www.bekeltetes-csongrad.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító:162127371, rövid név:CSMKIKBT

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Lencsés Hajnalka békéltető testületi ügyintéző, ügyfélkapcsolati koordinátor
Telefon: 06-22/510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító:352258915, rövid név:FMBT
Elektronikus ügyintézés: e-papír  
Ügytípus: Békéltető testületi eljárás kezdeményezése, eljárással kapcsolatos nyilatkozattétel (FMBT) és a KRID adatok beillesztése


Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
E-mail cím: bekelteto.testulet@gymskik.hu

 
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710, 500-745
E-mail cím: hbkik@hbkik.hu

 

A Pest Megyei Békéltető Testület
Székhelye:1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881
Honlapunk: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php
vagy www.pestmegyeibekelteto.hu
Panasz elektronikus beadása:

Online kérelem küldés honlapunkon
PMKIK hivatali kapun keresztül rövid név: PMKIKBEKEL,   KRID azonosító:560351920
Elektronikus ügyintézés: e-papír  Ügytípus: Békéltető testületi eljárás kezdeményezése, eljárással kapcsolatos nyilatkozattétel (PMKIKBEKEL) és a KRID adatokat is beillesztettem.


Monor, 2025.01.06.