Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Kérjük Önt, hogy az Általános Szerződési Feltételeket szíveskedjen átolvasni, mert megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket továbbá tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására.
A továbbiakban részletezett Általános Szerződési Feltételek kizárólag az egymással szerződésben lévő felekre vonatkozik. Az Általános Szerződési Feltételeket kizárólag írásban lehet módosítani.

A belizonia.hu fenntartja a jogot, hogy a feltételeket egyoldalúan módosítsa.

Vásárlónak minden vásárlás előtt kötelessége elolvasni, és elfogadni az Általános Szerződési Feltételeket. Az elolvasás hiánya nem mentesíti a Vevőt az Általános Szerződési Feltételek – ben leírtaktól.

Minden megrendelésre a leadás napján érvényben levő Általános Szerződési Feltételek érvényesek.

Magatartási kódexet a weboldal üzemeltetője külön nem adott ki, illetve más magatartási kódex sem vonatkozik rá.

  1. Távszerződés és cégadatok

1.1 Adatok

Cégnév/név:                          Opovszki és Társa Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Székhely:                               2217 Gomba, Gombai út 40.
Adószám:                               25994407-2-13
Kibocsájtó cégbíróság:        Pest Megyei Bíróság, mint Cégbíróság
EU adószám:                         HU25994407
Bankszámlaszám:                 OTP Bank 11742056-21446366
Ügyfélszolgálat e-mail:         kozpont@belizonia.hu
Tel:                                         06-20-325-7705
Adatvédelmi nyilvántartási szám:

A tárhelyszolgáltató adatai:

Cégnév:                                 Tárhely.Eu Szolgáltató Kft

Székhely:                               1144. Budapest Ormánság u. 4.

Adószám:                               14571332-2-42

Postacím:                               1538. Budapest Pf.510

Telefonszám:                         36-1-789-2789

E-mail:                                    support@tarhely.eu

1.2 A szerződés nyelve: Magyar.

1.3 Szerződés tárgya: a belizonia.hu webáruház (továbbiakban “Eladó”) által eladásra kínált árucikkek. Az árucikkek jellemző tulajdonságai az árucikkek termékkártyáin tekinthető meg.

1.4 Távollévők közötti szerződés jön létre a Megrendelő/Vevő (továbbiakban: “Vevő”) és a belizonia.hu honlapot üzemeltelő Opovszki és Társa Kft., mint Eladó (Székhely: 2217 Gomba, Gombai út 40., adószám: 25994407-2-13) között a megrendelés kitöltésével, elküldésével és a kozpont@belizonia.hu e-mail címről küldött rendelés visszaigazolásával a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján.

1.5 Eladó kötelességei: Az Eladó köteles a Vevő által megrendelt terméke(ke)t elérhetővé tenni, illetve eljuttatni a Vevő által előre meghatározott címre a szintén a Vevő által kiválasztott fizetési feltételek mellett (átutalás, vagy átvételkor történő fizetés), amely a vásárláskor a megrendelő lapon és az Eladó által e-mailben küldött visszaigazolásban szerepelt (amely a termék költségét is tartalmazza).

Amennyiben a megrendelés teljesítése akadályokba ütközne, az Eladó köteles a Vevőt a tényről haladéktalanul a Vevő által megadott telefonszámon vagy email címen tájékoztatni.

1.6 Vevő kötelességei: A Vevő köteles az általa megrendelt terméke(ke)t átvenni és kifizetni az általa előre meghatározott módon(átutalás, átvételkor történő fizetés) és címen, amely a vásárláskor a megrendelő lapon és az eladó által e-mailben küldött visszaigazolásban szerepelt (amely a termék szállítási költségét is tartalmazza).

1.7 Az esetleges jogviták elbírálására felek a Monor Városi Bíróság illetékességét kötik ki.

1.8 A webáruházban leadott rendelések a ráutaló magatartás útján leadott szerződéskötésnek minősülnek. Az Eladó a szerződés teljesítésekor számlát állít ki, amelyet a Vevő által megadott e-mail címre – a csomag feladásával egy időben- elektronikus úton megküld a Vevő részére. A 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet értelmében az Opovszki és Társa Kft. köteles gondoskodni arról, hogy a Vevő a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ezt a Vevő a megrendelés véglegesítése előtt tudja megtenni.

A szerződés a ráutaló magatartással történő létrejöttére való tekintettel, -megrendelés, visszaigazolás, végszámla- megkötött szerződés nem minősül írásos szerződésnek, így az Eladó azt nem iktatja, illetve később nem lesz hozzáférhető.

1.9 A jelen szerződésben nem határozott kérdésekben a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szabályai az irányadóak.

  1. Megrendelés

A termék(ek) megrendelésének menete a Belizonia ajándéksziget webáruházban.

A rendelés leadása történhet regisztráció nélkül illetve regisztráció, majd bejelentkezés után.

Regisztrációval történő vásárlásnál jelezze:

„Tudomásul veszem és elfogadom az Regisztrációs hozzájáruló nyilatkozat*-t kis négyzet kipipálásával, és amennyiben szeretne hírlevelet kapni, a „Hírlevélre feliratkozás és Hozzájáruló nyilatkozat hírlevél küldéséhez”-kis négyzetet.

Regisztráció nélküli rendelés esetén a rendelés menete nem követhető!

Rendelés menete

A termék kosárba helyezése a termékkártyákon elhelyezett “kosárba” gomb megnyomásával történik.

A termékkártyán megtekinthető a termékleírás és lehetőség van a darabszámot is beállítani.

A “vásárlás folytatása” gombra kattintva folytatható a vásárlási folyamat, illetve a “pénztár” gombra kattintva a szállítási és fizetési mód megadásával megrendelhető a kiválasztott termék.

Regisztráció nélküli vásárlás esetén a “pénztár” gombra kattintás után lehet megadni a számlázási és szállítási adatokat is.

Szállítási és számlázási adatok megadása után ki kell választani a szállítási és fizetési módot, majd jelezni (a kis négyzet kipipálásával) a

„Tudomásul veszem és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek*-et és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget”

„Tudomásul veszem és elfogadom az Adatkezelési nyilatkozat*”-ot.

Amennyiben szeretne hírlevelet kapni jelezze a:

„Hírlevélre feliratkozás és Hozzájáruló nyilatkozat hírlevél küldéséhez” kis négyzet pipálásával.

A “megrendelés jóváhagyása” gombra kattintva történik meg a megrendelés véglegesítése.

A megrendelés visszaigazolása

A megrendelés automatikusan visszaigazolásra kerül a megadott e-mail címre (a freemail-es és citromail-es címekkel probléma adódhat), ezután kezdődik meg a rendelés feldolgozása, majd a teljesítése. A megrendelés állapota nyomon követhető a webáruházban, amelyről e-mailen is küldünk értesítést. A megrendelés teljesítésével egy időben a fizetési bizonylat elektronikus úton kerül kiküldésre a vevő által megadott email címre. A Vevő által hibásan megadott adatokért (postacím, hibás e-mail cím) NEM VÁLLALUNK FELELŐSSÉGET! Annak esetleges költségei a Vevőt terhelik.

A Szolgáltató köteles a Vevő részére a megrendelést késedelem nélkül (48 órán belül) visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a Megrendelőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

A megrendelések feldolgozása, csomagolása, postázása munkanapokon hétfőtől-péntekig 8-16 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben azt a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.

Rendszerünk a megrendelésről egy automatikus levelet küld Önnek, melyben található rendelési számra hivatkozva érdeklődhet megrendelésével kapcsolatban elérhetőségeink bármelyikén, illetve nyomon követheti, ha belép az oldalra a regisztrációkor megadott adataival.

Az adatbeviteli hibák kijavításának lehetőségei

A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Mennyiség” oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd nyomja meg a „Módosítom a darabszámot” gombot.

Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg az „X” „Kiveszem” gombot, majd ezt követően a felugró ablakban az „OK” gombot.

A rendelés során a fogyasztónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. Amennyiben Ön már a javítani kívánt adatlapon tovább lépett, de még nem véglegesítette a megrendelést, úgy célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani (kék nyíl) a kívánt oldal megjelenéséig, ahol már a módosítást el tudja végezni.

Amennyiben az adatok véletlenül hibásan lettek megadva, vagy változtatni szeretne rajta, kérjük lépjen velünk kapcsolatba e-mailen, vagy telefonon: kozpont@belizonia.hu vagy 0620/325-77-05.

Az elérhetőségi adataink a szerződés 1.1 Adatok pontja alatt vagy honlapunkon a „Kapcsolat” menüpontra kattintva is megtekinthető.

Az elektronikus levelet fogadó szolgáltató esetleges technikai problémáiból, továbbá a megrendelő regisztráció során tévesen megadott adatokból eredő hibákért felelősséget nem vállalunk! Annak esetleges költségei a Vevőt terhelik.

  1. Szállítási és fizetési mód

A Vevőnek minden esetben meg kell adnia a szállítási adatait.

Szállítás módja

A szállítás területe: Magyarország, az MPL Futárszolgálattal történik.

Szállítási módok

  1. Személyes átvétellel

A megrendelt áru átvehető személyesen, nyitvatartási időben, az alábbi üzletünkben:

BelizoBox Bizsu és Ajándék 2200 Monor, Petőfi S. u. 8.

Nyitva: H-P: 10-17; Szo: 8,30-12,30

Fizetés: helyszínen, készpénzben.

  1. Csomag házhoz kézbesítése

Az MPL Futárszolgálat a csomagot a megadott szállítási címre kézbesíti.

Házhoz kézbesített küldemények szállítási költsége, előre utalás esetén: 990.-Ft

Utánvétes fizetés díja a szállítási díjon felül: 300.-Ft

Terjedelmes és/vagy törékeny csomag esetén: az alapdíj díj +75 %-a kerül felszámításra: 1730.-

A feltüntetett szállítási díjak ÁFÁ-val értendők.

Át nem vett, visszaküldött csomagok, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Fizetési módok

  1. Utánvéttel a csomag átvételekor

A csomag átvételekor a Vevő készpénzben vagy bankkártyával kifizeti a csomag értékét a futárnak.

Az utánvétes fizetés díja a szállítási díjon (990.-) felül: 300.-Ft

  1. Banki előreutalással

A Vevő előre átutalja az áru értékét és a szállítási díjat az Opovszki és Társa Kft bankszámlaszámára:

OTP Bank 11742056-21446366

Kérjük, utaláskor tüntessék fel a rendelésszámot, és a vevő nevét a gyorsabb ügyintézés érdekében.

A csomag, az összeg beérkezését követően kerül kiszállításra.

Ennek lehetőségét a megrendelési folyamat közben lehet kiválasztani.

  1. Szállítási határidő

A rendeléstől számítva általában 2-5 munkanap a raktáron lévő termékek esetén. Amennyiben a termék nincs raktáron, akkor a Vevőt erről értesítjük az elérhetőségei egyikén, majd mihamarabb beszerezzük és postázzuk.
Az időpontra történő szállítás kérését, kérjük a “Megjegyzés” rovatban jelezni napra pontosan. Ennek hiányában reklamációt nem fogadunk el! Amennyiben ez nem teljesíthető, a vevőnek jogában áll a rendeléstől elállni.

Postai utánvételnél fontos, hogy a szállítási név(legalább a vezetéknév) fel legyen tüntetve a postaládán és a kapucsengőn (tömbházas kézbesítésnél).

Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni mennyire fontos a szállítási és számlázási cím megfelelő gondossággal való kitöltése, élő mobiltelefonszám és e-mail cím megadása, a vevő elérésének lehetősége. Ugyanis ha ezek a mezők hibásan vannak kitöltve, az kellemetlenségeket szülhet, amiért nem tudunk felelősséget vállalni!

A csomagot átvételkor meg kell vizsgálni a csomagolást és amennyiben sérülés tapasztalható rajta, azonnal jelezni kell a postán.

A szállítás folyamán bekövetkezett sérülésért a szállító cég vállal felelősséget. A belizonia.hu ebben az esetben a szállításból eredő károkért nem vállal felelősséget!

  1. A honlapon szereplő árak

A belizonia.hu oldalain szereplő árak Magyar Forintban megadott bruttó árak és kizárólag az áru ellenértékét tartalmazzák, tehát nem tartalmazzák a szállítás költségét.

A szállítási költségről előzetesen tájékozódhat a kedves Vevő a 2.3. pont alatt, valamint a sikeres megrendelés esetén a visszaigazoló e-mailben is tájékoztatást küldünk.

A belizonia.hu fenntartja a jogot az árváltoztatásra. Már leadott megrendelésekre a leadás pillanatában érvényes árak érvényesek.

  1. Rendelkezésre állás

A megrendeléseket a raktárban rendelkezésre állásnak megfelelően teljesítjük. Amennyiben a kívánt áru nem érhető el raktáron, a belizonia.hu vállalja, hogy Vevőt 2 napon belül e-mailben, vagy telefonon értesíti a szállítás határidejéről.

A belizonia.hu mindent megtesz annak érdekében, hogy a honlapon feltüntetett szállítási határidőket betartsa. Mindazonáltal nem tudjuk a felelősséget vállalni a szállítás során történő, a szállítási szerződésen kívül álló harmadik fél által, vagy egy előre nem látható és kivédhetetlen ok által okozott késedelemnek, illetve a csomag elvesztésének következményeiért. Ha a csomag nem érkezik meg a megadott időn belül, jelezni kell nekünk e-mailben és ekkor a belizonia.hu vizsgálatot indít az MPL Futárszolgálatnál a körülmények tisztázására, ami több napot is igénybe vehet. Ez idő alatt semminemű visszatérítés, illetve visszaküldés nem lehetséges. A csomag kézhezvételekor ajánlatos leellenőrizni, hogy a kiszállított áru pontosan megegyezik-e a megrendelt áruval.

Ha a kézhez vett áru nem egyezne meg a megrendelt termékkel, akkor az ügyfélszolgálatunkon haladéktalanul jelezni kell. Telefonon hétfőtől – péntekig, 8-16 óráig: 06 20/325-7705 vagy e-mailen: kozpont@belizonia.hu címen.

  1. Fizetés

A fizetés a termék(ek) átvételekor, vagy előreutalással történik, amely lehetőségét a megrendelési folyamat közben lehet kiválasztani.
A fizetés ellenértéke kizárólag az e-mailben visszaigazolt összeg lehet. A megrendelés teljesítésével egy időben a fizetési bizonylat elektronikus úton kerül kiküldésre, a vevő által megadott email címre.

  1. Reklamáció és sérült termékek kezelése

A szállítás folyamán bekövetkezett sérülésért a szállító cég (MPL) vállal felelősséget.

Amennyiben a megrendelt termék sérülten/törötten érkezik meg Önhöz, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségünk bármelyikén. Ezután a kiküldött csomaggal és minden tartozékával (csomagolóanyag, tömőanyag stb.) fáradjon be panasztételre a legközelebbi postahivatalba. Ott a hivatali dolgozók kötelesek felvenni egy jegyzőkönyvet a szállítás során megsérült/eltörött termékről. A jegyzőkönyv felvételére 3 munkanap áll rendelkezésére. A Vevőnek a jegyzőkönyvben jelezni kell, hogy a teljes kártérítési összegről lemond a webáruház javára. Csak ebben az esetben tudjuk gördülékenyen rendezni a kárösszeget. Ezután, kérjük, hogy a jegyzőkönyv saját példányát, és a sérült termékről készült fotót telefonjával lefotózva vagy beszkennelve juttassa el hozzánk a kozpont@belizonia.hu e-mail címre, hogy reklamációját kezelni tudjuk. Amint a kért dokumentum beérkezett hozzánk és amennyiben van még raktáron a megrendelt termékből, azt újból kiküldjük. Ha ez a termék elfogyott vagy nem tudjuk már beszerezni, úgy a kifizetett vételárat visszautaljuk a Vevő bankszámlaszámára.

  1. Elállási jog

Ha a szerződés megkötésére a Vevő tett ajánlatot, a Vevőt a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A Vevő a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben az Opovszki és Társa Kft. köteles a Vevő által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a Vevőelállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni, ideértve a kiszállítás költségét is.

Az elállási jog hiányáról szóló előzetes tájékoztatás

Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

Elállási jog gyakorlásának a menete

A Vevő a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Amennyiben a Vevő élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot az Opovszki és Társa Kft. elérhetőségeinek egyikére elküldeni:

Postázási cím:                       2217 Gomba, Gombai út 40.
Email cím:                              kozpont@belizonia.hu

Ebből a célból a Vevő felhasználhatja az elállási nyilatkozat-mintát is, amely innen tölthető le: Elállási nyilatkozat minta (pdf). Vevő határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét vesszük figyelembe.

A Vevő elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Opovszki és Társa Kft. címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül).

A Megrendelő/Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A Vevőt ezen felül egyéb költség nem terheli.

Az Opovszki és Társa Kft. azonban nem köteles a Vevő részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. Az Eladó jogosult a Vevő által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.

Az Eladó visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli. A Vevő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A Vevőt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darabnak kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vevő az elállási joggal.

A Vevőt megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:

– Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

– Romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

– Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi, vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

– Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

  1. Szavatosság, jótállás
  2. Kellékszavatosság

– Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Vevő az Opovszki és Társa Kft hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

– Milyen jogok illetik meg Vevőt kellékszavatossági igénye alapján?

Vevő – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

– Milyen határidőben érvényesítheti Vevő kellékszavatossági igényét?

Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő…………, de legfeljebb egy év.

– Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Vevő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

– Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Opovszki és Társa Kft. nyújtotta.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság

– Milyen esetben élhet Vevő a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

– Milyen jogok illetik meg Vevőt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

– Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

– Milyen határidőben érvényesítheti Vevő termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

– Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.

-A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Fontos tudni, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. Jótállás

Hibás teljesítés esetén az Opovszki és Társa Kft. vállalkozás a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján illetve a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre (10 000 Ft feletti értékű termékekre) a kötelező 1 év jótállást vállal.

– A Vevőt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs lehetőség.

Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét az Opovszki és Társa Kft. vállalkozás köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

– Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

Az Opovszki és Társa Kft. vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a Jótállásból fakadó jogok a Kellékszavatosság és a Termékszavatosság ismertetésénél meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét jelezheti személyesen vagy levélben az alábbi elérhetőségek egyikén:

Személyesen/Üzlet:               BelizoBox Bizsu és Ajándék 2200 Monor, Petőfi S. u. 8.

Nyitva: H-P: 10-17, Szo: 8,30-12,30

Telefon:                                 0620/325-77-05.

E-mail:                                    kozpont@belizonia.hu

  1. Jogszabályok

– 45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól – 45/2014. (II.26) Korm. rendelet (pdf)

– 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény (pdf)

  1. Panaszkezelés

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére. Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni.

Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét.

Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni.

A Vevő a termékeinkkel kapcsolatos panaszait az alábbi helyeken és módokon tudja bejelenteni:

Panaszügyintézés helye, személyesen:                            Belizo Bizsu és Ajándékbolt 2200 Monor, Petőfi S. u. 8.

Postai úton:                                                                          Opovszki és Társa Kft. 2217 Gomba, Gombai út 40.

E-mail címen:                                                                       kozpont@belizonia.hu

Telefonon:                                                                            0620/325-7705

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.

Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.

Telefon: +36 -1-391-1400

Fax: +36-1-391-1410

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Fogyasztóvédelmi hatóság

A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat 2017. január 1-től a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be.A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek.

A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/

Budapest Főváros Kormányhivatala

Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály

Fogyasztóvédelmi Osztály vezetője: Dr Bobál Pál

Fogyasztói Kapcsolatok Osztály vezetője Selmeczi Zsuzsanna

Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7

Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.

Telefonszám: +36-1 450-2598

E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu

Békéltető Testület

Amennyiben a vevő fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben.

További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye; annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
  • ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
  • a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat, amik alátámasztják saját álláspontját;
  • a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
  • a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
  • tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől;
  • végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának;

Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe:1055 Budapest Kossuth tér 6-8.

Telefonszáma: (1)-474-7921

Fax száma: (1)-474-7921

Elnök: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Békéltető testületek a mellékletben elérhetők. Innen tölthető le: Békéltető testület elérhetőségei

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel.

Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.

[https://www.bekeltet.hu]

Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Bírósági eljárás

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

– az eljáró bíróságot; a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

– az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

– azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

– a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

Webáruházunk ezen feltételeknek eleget tesz.

  1. 05. 18.

Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152

Elnök: Dr. Bodnár József

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna

E-mail cím:bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Elnök: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Elnök: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Elnök: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Elnök: Dr. Horváth Károly

E-mail cím: info@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Elnök: Dr. Vári Kovács József

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Elnök: Horváth László

E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-735

Fax száma: (52) 500-720

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: hbkik@hbkik.hu

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Elnök: Dr. Gordos Csaba

E-mail cím: hkik@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Elnök: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Elnök: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8.

Telefonszáma: (1)-474-7921

Fax száma: (1)-474-7921

Elnök: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Elnök: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 420-180

Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Elnök: Dr. Gáll Ferenc

E-mail cím: kamara@tmkik.hu

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

Fax száma: (88) 412-150

Elnök: Dr. Vasvári Csaba

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-514

Fax száma: (92) 550-525

Elnök: Dr. Molnár Sándor

E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu

Comments are closed.